ABD Başkanı Donald Trump, Beyaz Saray’da düzenlenen törende kuantum teknolojileri alanında yeni bir ulusal girişimi başlatan kararnameleri imzaladı. Bu hamleyle ABD’nin kuantum alanındaki liderliğini pekiştirmesi ve bu alanda yeni nesil inovasyonları teşvik etmesi hedefleniyor.
Trump, yaptığı konuşmada kuantum teknolojilerinin ülkenin ekonomik büyümesi için taşıdığı önemi vurgulayarak, “Halihazırda açık ara lider konumdayız, artık bu liderliğimizi çok daha ileri bir noktaya taşıyacağız,” ifadelerini kullandı.
İmzaladığı ilk kararnameyle Trump, önemli bilimsel hesaplamaları yapabilen kuantum bilgisayarların üretilmesi ve gelecek beş yıl içinde kuantum tabanlı sensörler ile ağların geliştirilmesi amacıyla ulusal bir girişimin başlatıldığını duyurdu. Bu girişimin Amerikan kuantum liderliğine daha önce görülmemiş düzeyde yatırımlar yapılmasını öngördüğü belirtildi.
İkinci kararname ise federal kurumların bilgisayar sistemlerinin 2031 yılına kadar “kuantum kriptografisi” olarak bilinen sisteme geçirilmesini ve bu alandaki güçlü güvenlik standartlarının daha geniş çapta benimsenmesini amaçlıyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]