2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılında Eğitim Faaliyetleri
Okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında 2025-2026 eğitim-öğretim yılı, 8 Eylül 2025’te başlatıldı. Birinci dönem ara tatili 10-14 Kasım 2025, ikinci dönem ara tatili ise 16-20 Mart tarihlerinde gerçekleşti. İkinci dönem 2 Şubat’ta başladı ve 26 Haziran Cuma günü sona erdi. Öğrenciler, eğitim-öğretim yılının yorgunluğunu 26 Haziran’daki son ders zilinin ardından atacak.
Milli Eğitim Bakanlığı, okulların son haftasında öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki açıdan çok yönlü gelişimlerini desteklemek amacıyla “Dönem Sonu Kültür, Sanat ve Spor Faaliyetleri Haftası Planı” hazırladı. Bu faaliyet haftasında öğrencilerin sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimlerini destekleyen etkinlikler düzenlendi. Öğrencilere oyun yoluyla öğrenmeyi teşvik eden faaliyetler, velilere külfet çıkarmadan, okulların imkanları dahilinde gerçekleştirildi.
Öğretmenler için düzenlenen “2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri” 29-30 Haziran tarihlerinde çevrim içi olarak gerçekleştirildi. Seminerde, “Bağımsızlık (Bağımlılık) ve Aile” ile “Dijital Çağ ve Aile” konularında eğitim içerikleri sunuldu. Seminere katılan yönetici ve öğretmenler, 5 Temmuz Pazar günü saat 23.59’a kadar semineri tamamlama fırsatı buldular.
MEB, 2025-2026 eğitim öğretim yılında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni uygulamaya devam etti. Yeni müfredata göre hazırlanan ders kitapları ücretsiz olarak okullara dağıtıldı. Ayrıca, okullarda “kıyafet uygulaması” başlatılarak okul kıyafetlerinin belirlenmesinde velilerin ve öğretmenlerin görüşleri alındı.
Eğitim öğretim yılında çevre ve sürdürülebilirlik bilincinin güçlendirilmesi amacıyla “Yeşil Vatan-Benim Okulum Geleceğe Çare” etkinlikleri düzenlendi. Ayrıca, “Maarifin Kalbinde Ramazan” etkinlikleriyle öğrencilerin kültürel miras, paylaşma, dayanışma ve yardımlaşma değerleri etrafında buluşmaları sağlandı.
İkinci dönemin ilk haftası “Bayrak Sevgisi” temasıyla başladı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde öğrencilerin milli, manevi ve kültürel değerlerle bütünleşmelerine katkı sağlamak amacıyla bayrak sevgisine vurgu yapıldı. Okullarda bayrak sevgisi temalı etkinlikler düzenlendi.
Öğrencilerin okul dışında da öğrenmeleri desteklendi. “Haberimiz Olsun” haber bültenleri, Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden yayınlanarak öğrencilere güvenilir kaynaklardan bilgiye ulaşmaları sağlandı. Ayrıca, “Okul Dışı Öğrenme” dijital platformu ile öğrencilerin müze, kütüphane ve bilim merkezlerine sanal turlarla erişmeleri sağlandı.
Dijitalleşme alanında hayata geçirilen “Türkiye’nin Yabancı Dil Öğrenme Platformu (DİLİM)” ile yabancı dil öğrenme süreçleri desteklendi. Ayrıca Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınavda güvenliğin artırılması amacıyla çeşitli önlemler alındı.
MEB’in takvimine göre, 2026-2027 eğitim öğretim yılı 14 Eylül’de başlayacak.
Reklam & İşbirliği: [email protected]